Voordat de SKGZ een klacht in behandeling kan nemen is het belangrijk dat iemand eerst zelf een klacht indient bij de zorgverzekeraar. Dit geeft de zorgverzekeraar een kans het probleem alsnog op te lossen.
We hebben gemerkt dat verzekerden het soms lastig vinden om een klacht in te dienen bij de zorgverzekeraar. Want hoe doe je dat goed? Om verzekerden op weg te helpen hebben we een informatiepakket gemaakt. Met behulp van tips en voorbeeldbrieven helpen we verzekerden in drie simpele stappen op weg.
Lost de klachtenprocedure bij de zorgverzekeraar de klacht niet op? Dan kan een verzekerde zijn klacht indienen bij de SKGZ, voor bemiddeling of een bindend advies.
Zegde u voor 31 december 2020 uw oude zorgverzekering op? Sluit dat uiterlijk 31 januari 2021 een nieuwe zorgverzekering af.
Uiterlijk 12 november zijn alle zorgverzekeringen voor 2021 bekend. Bekijk uw nieuwe zorgpolis goed.
Een informatieve flyer over het oplossen van een probleem met de zorgverzekeraar
De belangrijkste reden die minister Tamara van Ark hiervoor noemt is dat de collectieve kortingen vaak een ‘sigaar uit eigen doos’ zijn van verzekerden
worden deze kosten door de zorgverzekeraar vergoed?
In 2019 kwamen er in totaal 2.804 klachten binnen. Dit is 28% meer dan in 2018.
Problemen met het betalen van de zorgpremie in tijden van Corona? Team Zorgverzekeringslijn geeft tips.
Dit in verband met de maatregelen rondom het coronavirus. Wij doen er echter alles aan om onze dienstverlening voort te zetten.
Hoe zit het met uw zorgverzekering, mocht u zorg nodig hebben vanwege het coronavirus?
Ziekenhuiszorg wordt gedeclareerd aan de hand van een diagnose behandel combinatie (DBC). Het gebruik van DBC’s roept soms vragen op en leidt tot klachten.