Nieuw: thema’s op website

Nieuw: thema’s op website

Nieuw: thema’s op website

Heeft u een probleem met uw zorgverzekeraar? Bijvoorbeeld over de vergoeding van een behandeling of de manier waarop u te woord bent gestaan? En u komt er samen niet uit? Dan kunt u bij ons terecht. Wij behandelen klachten van consumenten rond de zorgverzekering. Deskundig en onpartijdig.

Om u zo goed mogelijk te helpen, passen wij onze dienstverlening steeds aan. Wij gebruiken daarvoor de informatie uit bijvoorbeeld klanttevredenheidsonderzoeken en klantarena’s. Of de ervaringen bij andere klachteninstanties, zoals het Kifid, de SGC, de Huurcommissie of de Nationale Ombudsman. Hieronder leest u over drie veranderingen in de dienstverlening van de SKGZ.

1. Thema’s op website

Niet iedereen die contact heeft met de SKGZ heeft een klacht over zijn zorgverzekeraar. Wij krijgen ook vragen van consumenten die informatie zoeken over bijvoorbeeld wetten en regels. Daarom vindt u vanaf nu ook thema’s op onze website. Per onderwerp leest u:

  • wat de regels zijn,
  • wat de ombudsman en geschillencommissie voor u kunnen doen, en
  • waar u meer informatie vindt.

De komende tijd breiden wij de thema’s verder uit.

2. Eenvoudig klachtenformulier en sneltest

U kunt uw klacht over uw zorgverzekeraar indienen met het klachtenformulier op onze website. Dit formulier is begin 2019 vernieuwd. Het ‘oude’ formulier kende twaalf stappen. Het nieuwe formulier heeft nog maar drie eenvoudige stappen. U kunt ook bewijsstukken meesturen. Uw klacht kunt u na het versturen direct opslaan of lezen in uw SKGZ-berichtenbox.

Niet elke klacht kunnen wij behandelen. Voordat u het klachtenformulier invult kunt u zelf testen of de SKGZ uw klacht mag behandelen. Zo voorkomt u dat u het klachtenformulier onnodig invult. Heeft u een vraag of twijfelt u? Neem gerust contact met ons op. U kunt ons bellen op 088 900 6 900. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur.

3. Bellen om uw klacht te bespreken

Graag bespreken wij met u hoe wij uw klacht het best kunnen behandelen. Daarom willen wij u bellen voordat wij met uw klacht aan de slag gaan. In het klachtenformulier kunt u hiervoor uw telefoonnummer invullen.

Wilt u liever niet gebeld worden? Geen probleem. Dan laat u de vraag met het telefoonnummer in het klachtenformulier leeg. Wij behandelen uw klacht dan volgens de standaard procedure.

Heeft u een tip voor ons?

Heeft u een idee hoe wij onze dienstverlening kunnen verbeteren? Wij horen het graag! U kunt hiervoor het ‘contactformulier’ gebruiken.

Lees ook: