De maatregelen rondom het coronavirus zorgen voor een bijzondere situatie. Een hoorzitting in persoon is daardoor, anders dan normaal, voorlopig niet mogelijk. Om onze dienstverlening ook nu zo goed mogelijk voort te zetten vinden hoorzittingen telefonisch of via videobellen plaats. Het videobellen verloopt via Microsoft Teams en kan alleen als uw zorgverzekeraar ook kan videobellen. Neem hiervoor contact op met uw dossierbehandelaar.
Aan de hand van voorbeelden uit de praktijk vertellen we hoe het juridisch zit en welke rechten en plichten een consument en zorgverzekeraar over en weer hebben.
Met behulp van tips en voorbeeldbrieven helpen we verzekerden op weg bij het indienen van een klacht bij de zorgverzekeraar
Zegde u voor 31 december 2020 uw oude zorgverzekering op? Sluit dat uiterlijk 31 januari 2021 een nieuwe zorgverzekering af.
Uiterlijk 12 november zijn alle zorgverzekeringen voor 2021 bekend. Bekijk uw nieuwe zorgpolis goed.
Een informatieve flyer over het oplossen van een probleem met de zorgverzekeraar
De belangrijkste reden die minister Tamara van Ark hiervoor noemt is dat de collectieve kortingen vaak een ‘sigaar uit eigen doos’ zijn van verzekerden
worden deze kosten door de zorgverzekeraar vergoed?
In 2019 kwamen er in totaal 2.804 klachten binnen. Dit is 28% meer dan in 2018.
Problemen met het betalen van de zorgpremie in tijden van Corona? Team Zorgverzekeringslijn geeft tips.
Hoe zit het met uw zorgverzekering, mocht u zorg nodig hebben vanwege het coronavirus?