Zoeken
We vonden de volgende resultaten op "Wachttijd"
-
Uitleg
Wachtlijstbemiddeling
Te lang wachten op zorg? Vraag je zorgverzekeraar om wachtlijstbemiddeling. Lees hier hoe het werkt en wat je zelf kunt doen.
-
Uitleg
Aanvullende verzekering
Een aanvullende verzekering biedt extra dekking voor zorgkosten zoals tandarts of fysiotherapie. Lees hier waar je op moet letten en wat de voorwaarden zijn.
-
Uitleg
Geplande zorg in het buitenland
Overweeg je een medische behandeling in het buitenland? Dan is het prettig om vooraf te weten waar je aan toe bent. Wat vergoedt je zorgverzekeraar? Welke regels gelden er? We nemen je stap voor stap mee, zodat je goed voorbereid op pad gaat.
-
Uitleg
Tandartskosten
Wil je weten welke tandartskosten vergoed worden? Lees hier alles over mondzorg, de basisverzekering, aanvullende dekking en handige tips voor jouw situatie.
-
Casus
Met pijnlijke knie het nieuwe jaar in
Lees hoe SKGZ bemiddelt bij een zorgverzekeraar die de kosten voor een knieoperatie niet volledig vergoedt. Ontdek de situatie en de uiteindelijke oplossing voor de verzekerde
-
Nieuws
Project IJsberg in de gemeente Midden-Groningen
Ontdek hoe Project IJsberg inwoners in Midden-Groningen helpt uit de wanbetalersregeling te komen. Lees over de intensieve samenwerking en de aanpak van schulden en bijkomende problemen.
-
Casus
GGZ-zorg in het buitenland
Lees hoe SKGZ bemiddelt bij een zorgverzekeraar die aanvankelijk de kosten voor GGZ-zorg in het buitenland niet vergoedt. Ontdek de situatie en de uiteindelijke oplossing voor de verzekerde
-
Casus
Borstimplantaten verwijderen kostbare kwestie?
Lees hoe SKGZ bemiddelt bij een zorgverzekeraar die aanvankelijk de kosten voor het verwijderen van borstimplantaten niet vergoedt. Ontdek de situatie en de uiteindelijke oplossing voor de verzekerde
Uitspraken
Bindend advies GcZ, 4 juli 2025, SKGZ202401429
4 juli 2025 - SKGZ202401429
Ook als u te maken heeft met niet-aanvaardbare lange wachttijden voor bijvoorbeeld een bezoek aan de polikliniek of opname in een zie- kenhuis kunt u contact opnemen met de afdeling Zorgadvies en Bemiddeling. Deze afdeling kunt u bereiken via onze website.
Advies Zorginstituut Nederland[]>
Uitgesproken op 28 mei 2025
Bindend advies GcZ, 3 juli 2025, SKGZ202402031
3 juli 2025 - SKGZ202402031
Door de lange wachttijden is het voor haar echter niet mogelijk tijdig een dergelijke second opinion aan te leveren. Verder voert verzoekster aan dat hetgeen de ziektekostenverzekeraar stelt inconsequent en inhoudelijk onjuist is.
Advies Zorginstituut Nederland[]>
Uitgesproken op 30 januari 2025
Bindend advies GcZ, 11 juni 2025, SKGZ202401572
11 juni 2025 - SKGZ202401572
Neem contact op met de ZorgConsulent U kunt onze ZorgConsulent vragen te bemiddelen om uw wachttijd te verkorten. Ook voor andere vormen van zorgbemiddeling kunt u bij de ZorgConsulent terecht.
Bekijk uitspraakBindend advies GcZ, 28 mei 2025, SKGZ202400641
28 mei 2025 - SKGZ202400641
Er is vervolgens contact opgenomen met verschillende zorginstellingen in Nederland, maar deze hadden een wachttijd van negen maanden voor een eerste intake. Verzoeker kon zo lang niet wachten. Hij was een gevaar voor zichzelf.
Advies Zorginstituut Nederland[]>
Uitgesproken op 13 maart 2025
Advies Zorginstituut Nederland, SKGZ202400641
13 maart 2025 - SKGZ202400641
De moeder heeft toen contact opgenomen met Advies Zorginstituut Nederland 6 maart 2025, zaaknummer: 2025002410 Dossiernummer Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen: 202400641 Pagina 2 van 7 verschillende zorginstellingen in Nederland, maar deze hadden een wachttijd van gemiddeld negen
Uitspraak Geschillencommissie Zorgverzekeringen[]>
Uitgesproken op 28 mei 2025
Bindend advies GcZ, 21 maart 2025, SKGZ202303665
21 maart 2025 - SKGZ202303665
Neem contact op met de ZorgConsulent U kunt onze ZorgConsulent vragen te bemiddelen om uw wachttijd te verkorten. De ZorgConsulent is er ook voor andere vormen van zorgbemiddeling. Of voor hulp bij het kiezen van een zorgverlener.
Advies Zorginstituut Nederland[]>
Uitgesproken op 28 januari 2025