Kennispublicaties

Kennispublicaties

Een overzicht van praktische publicaties en achtergrondinformatie over de SKGZ

Op deze pagina vind je actuele praktische informatie, zoals ons klachtenformulier, de handleiding voor de SKGZ-berichtenbox en ons reglement. Ook ons jaarverslag vind je hier.

Bekijk ook het archief van publicaties

Voor een deel van de informatie heeft u Adobe Reader nodig. Je kan hier de laatste versie downloaden

Kennispublicaties

→ Flyer, Zo helpt SKGZ u op weg

Wil je deze flyer verspreiden via jouw praktijk of organisatie? Bestel deze flyer dan  gratis via de website van Zorgverzekeringslijn (onderdeel van de SKGZ).

→ Informatiepakket, Hoe dien ik een klacht in bij mijn zorgverzekeraar?

Lees hier stap voor stap hoe je een klacht indient bij je zorgverzekeraar.

→ Infographic zorg in het buitenland

Enkele tips voor zorg in het buitenland.

Praktische publicaties

→ Klachtenformulier

Gebruik dit formulier om je klacht offline bij ons in te dienen.

→ Handleiding SKGZ-berichtenbox

Lees hier hoe je de SKGZ-berichtenbox gebruikt

→ Reglement Ombudsman vanaf 1-8-2018

In het Reglement van de Ombudsman Zorgverzekeringen vind je de spelregels die vanaf 1 augustus 2018 gelden voor het behandelen van de klacht over je zorgverzekeraar.

→ Reglement Geschillencommissie vanaf 1-8-2018

In het Reglement van de Geschillencommissie Zorgverzekeringen staan de spelregels die vanaf 1 augustus 2018 gelden voor het behandelen van een geschil met je zorgverzekeraar.

→ Reglement Ombudsman en Geschillencommissie Zorgverzekeringen, geldig vanaf 1 januari 2022

In dit reglement lees je de regels die vanaf 1 januari 2022 gelden voor het behandelen van een klacht door de Ombudsman Zorgverzekeringen en de Geschillencommissie Zorgverzekeringen.