Ombudsman
Een consument kan bij de SKGZ terecht met een klacht over de eigen zorgverzekeraar.
De Ombudsman Zorgverzekeringen kan bemiddelen en vragen beantwoorden.
562
Top 3 klachten
- 1.Geneesmiddelenzorg
- 2.Plastische chirurgie
- 3.Medisch-specialistische zorg
Gemiddelde doorlooptijden klachten
- Alternatieve geneeswijzen
- Begin en einde verzekering
- Bevalling en kraamzorg
- Eigen risico
- Fraude / verzwijging
- Geneesmiddelenzorg
- GGZ
- Hulpmiddelenzorg
- Medisch-specialistische zorg
- Mondzorg
- Overig
- Paramedische zorg
- Plastische chirurgie
- Premie
- Verpleging en verzorging
- Wijziging voorwaarden
- Ziekenvervoer
Geschillencommissie
Lost bemiddeling niets op? Of wil iemand meteen een uitspraak van de.
Geschillencommissie Zorgverzekeringen? Dan behandelt de commissie de klacht.
88
Top 3 geschillen
- 1.Verpleging en verzorging
- 2.Medisch-specialistische zorg
- 3.Hulpmiddelenzorg / Mondzorg
Gemiddelde doorlooptijden geschillenn
- Alternatieve geneeswijzen
- Begin en einde verzekering
- Bevalling en kraamzorg
- Eigen risico
- Fraude / verzwijging
- Geneesmiddelenzorg
Zorgverzekeringslijn
Zorgverzekeringslijn geeft tips, training en advies met als doel om onverzekerdheid en wanbetaling van de zorgverzekering te voorkomen. Zorgverzekeringslijn doet dit door hulpverleners te trainen, gastlessen te geven aan jongeren en samen te werken met gemeenten.
1.555
2.555
3.555
Klanttevredenheid
76
75
Testimonials

Rene G.
SKGZ is laagdrempelig en heeft mij goed bijgestaan. De kansen werden realistisch ingeschat en ik voelde mij gehoord. uiteindelijk is de verzekeraar overstag gegaan en dat had ik alleen nooit voor elkaar gekregen.

Dave Z.
Als mijn klacht opgelost was had ik een hogere beoordeling gegeven, maar dit ligt voornamelijk ook bij de zorgverzekeraar die totaal niet mee lijkt te willen denken.

S. B.
Ik ben gebeld met uitleg over de uitkomst. Hierdoor voelde ik mij serieus genomen en persoonlijk behandeld. Ook al was het resultaat voor mij ongunstig. De uitleg maakte het verschil.

Anoniem
De gehele procedure verloopt transparant, zorgvuldig en wordt gefaciliteerd met behulp van uitstekend toe te passen digitale hulpmiddelen.