Uitgelicht

Uitgelichte kennis artikelen van de SKGZ

Lees hier de belangrijkste updates

26 september 2022

De Geschillencommissie Zorgverzekeringen verduidelijkt het preferentiebeleid

Soms krijgen verzekerden van hun apotheek een ander geneesmiddel dan zij gewend zijn. Meestal komt dit door het preferentiebeleid van de zorgverzekeraar. D...

Lees meer

26 april 2022

Jaarverslag 2021 SKGZ

In 2021 kwamen er in totaal 2.410 klachten binnen. Ook hebben we 3.833 mensen bereikt met voorlichting en training door de Zorgverzekeringslijn. We vinden ...

Lees meer

14 maart 2022

Hoe is de gezondheidszorg geregeld voor mensen uit Oekraïne?

Vluchtelingen uit Oekraïne hebben meestal (nog) geen zorgverzekering. Op de website van Zorgverzekeringslijn lees je hoe de gezondheidszorg is geregeld vo...

Lees meer

26 januari 2022

Nieuwe directeur voor de SKGZ

Theunis Schaafstra is vanaf 1 maart de nieuwe directeur. Hij volgt Sabine Muijrers op. De ervaring van Theunis past uitstekend bij de recent door het bestu...

Lees meer
Nieuwe directeur voor de SKGZ

24 november 2021

Nieuw reglement voor het behandelen van klachten door de SKGZ

De Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) behandelt klachten van consumenten over zorgverzekeraars. De SKGZ is daartoe door de overheid ...

Lees meer

8 september 2021

Buitenlandse zorg zonder overleg kan tot hoge kosten leiden

De SKGZ verwacht dat zorgconsumenten door wachttijden in eigen land vaker geneigd zijn om voor buitenlandse zorg te kiezen. Maar over de grens sneller aan ...

Lees meer

22 april 2021

ADR-Nederland verbinden met civiele rechtspleging

De SKGZ behandelt klachten en geschillen van consumenten over hun zorgverzekeraar. In 2020 kwamen er 2661 klachten binnen. Ondanks de afschaling van de twe...

Lees meer

11 maart 2021

Webinar: Misverstanden oplossen over betalingsproblemen

Op 25 maart vond het SKGZ webinar “Misverstanden oplossen over betalingsproblemen” plaats. Jos van der Linden en Niki Frinking van Loon bespraken aan...

Lees meer

17 februari 2021

Hoe dien ik een klacht in bij mijn zorgverzekeraar?

Voordat de SKGZ een klacht in behandeling kan nemen is het belangrijk dat iemand eerst zelf een klacht indient bij de zorgverzekeraar. Dit geeft de zorgver...

Lees meer