Chat with us, powered by LiveChat Klacht indienen over je zorgverzekeraar - SKGZ
Menu overslaan

Klacht indienen over je zorgverzekeraar

Heb je problemen met je zorgverzekeraar? En komen jullie er samen niet uit? Dan kunnen wij je helpen.

decoratief

Wat heb je nodig!

Het online indienen van je klacht duurt 10 - 15 minuten. Het is handig om belangrijke documenten al bij de hand te hebben. Bijvoorbeeld het polisblad, de klachtbrief, de schriftelijke reactie van je verzekeraar op de klacht.

Let op

Je hebt een schriftelijke reactie van je zorgverzekeraar op je klacht nodig als je je klacht bij SKGZ wilt indienen. Kijk hoe je een klacht indient bij je zorgverzekeraar.

Wanneer kun je een klacht indienen?

  • Je bent 18 jaar of ouder. 
  • Je hebt je klacht al ingediend bij je zorgverzekeraar en bent niet tevreden met de uitkomst. 
  • De zorgverzekeraar heeft je klacht in de afgelopen 12 maanden behandeld. 
  • Je klacht ligt nog niet bij de rechter.

Klacht indienen voor jezelf

Klacht indienen voor iemand anders

Let op

Dien je een klacht in voor iemand anders? Dan heb je daarvoor toestemming nodig. Download het Toestemmingsformulier, laat het invullen door degene voor wie je de klacht indient en stuur het mee met je klacht.

Je klacht via de post indienen

Handige informatie