Uitgelichte artikelen van de SKGZ
Lees hier de belangrijkste updates
14 december 2022
Overstap tips!
In een leven kan veel veranderen. Kijk daarom ieder jaar of je verzekering nog aansluit bij jouw situatie en wensen. Bekijk onze overstap tips!
26 september 2022
De Geschillencommissie Zorgverzekeringen verduidelijkt het preferentiebeleid
Soms krijgen verzekerden van hun apotheek een ander geneesmiddel dan zij gewend zijn. Dat geneesmiddel heeft dan dezelfde werkzame stof, maar is van een an...
15 september 2022
Afscheid Ombudsman Zorgverzekeringen, Reina van Marwijk Kooy
“De samenleving staat op het spel; we moeten anders kijken naar wat er nodig is bij de uitvoering van regels” – Nationale ombudsman, Reinier van Zutp...
30 augustus 2022
Nieuwe Ombudsman Zorgverzekeringen
Per 1 September is mr. Frederique van Zomeren benoemd als nieuwe Ombudsman Zorgverzekeringen bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKG...

20 december 2021
Nieuwe SKGZ website
Een nieuw jaar, een nieuw logo én een nieuwe SKGZ-website! Op onze site staan nu ook alle uitspraken van de Geschillencommissie die eerst op de website...

14 december 2021
Factsheet Zorgpakket 2022
Wat verandert er in 2022 aan de basisverzekering? En hoe hoog wordt het verplichte eigen risico? Wij zochten het voor je uit. In dit kennisitem lees je de ...

24 november 2021
Nieuw reglement voor het behandelen van klachten door de SKGZ
De SKGZ behandelt klachten van consumenten over zorgverzekeraars. De SKGZ is daartoe door de overheid aangewezen. Vanaf 1 januari 2022 heeft de SKGZ een ni...

22 april 2021
ADR-Nederland verbinden met civiele rechtspleging
Op dit moment is de heer Tjeenk Willink als informateur aan het werk om te komen tot een goed overwogen en daadwerkelijke kabinetsformatie. Voor ons hét m...

14 maart 2021
Jaarverslag: aantal klachten in 2020 stabiel
De SKGZ behandelt klachten en geschillen van consumenten over hun zorgverzekeraar. In 2020 kwamen er 2661 klachten binnen. Ondanks de afschaling van de twe...
