Wanneer u een klacht indient bij de SKGZ, kunt u alle berichten over de behandeling van de klacht ontvangen via de SKGZ-berichtenbox.
Veilig
Voor het gebruik van de SKGZ-berichtenbox is een e-mailadres en een mobiele telefoon nodig. Wanneer er dan een bericht is, ontvangt u een e-mail met de link naar dat bericht. Het bericht zelf opent u met een veiligheidscode die u per sms ontvangt.
Soort berichten
Via de SKGZ-berichtenbox ontvangt u alle berichten van de SKGZ digitaal. Dit betreft alle correspondentie over de klacht en de uitkomsten van de bemiddeling door de Ombudsman Zorgverzekeringen en de uitspraak van de Geschillencommissie Zorgverzekeringen.
Meer weten? Bij vraag en antwoord leest u alles over de SKGZ-berichtenbox.
Aan de hand van voorbeelden uit de praktijk vertellen we hoe het juridisch zit en welke rechten en plichten een consument en zorgverzekeraar over en weer hebben.
Met behulp van tips en voorbeeldbrieven helpen we verzekerden op weg bij het indienen van een klacht bij de zorgverzekeraar
Zegde u voor 31 december 2020 uw oude zorgverzekering op? Sluit dat uiterlijk 31 januari 2021 een nieuwe zorgverzekering af.
Uiterlijk 12 november zijn alle zorgverzekeringen voor 2021 bekend. Bekijk uw nieuwe zorgpolis goed.
Een informatieve flyer over het oplossen van een probleem met de zorgverzekeraar
De belangrijkste reden die minister Tamara van Ark hiervoor noemt is dat de collectieve kortingen vaak een ‘sigaar uit eigen doos’ zijn van verzekerden
worden deze kosten door de zorgverzekeraar vergoed?
In 2019 kwamen er in totaal 2.804 klachten binnen. Dit is 28% meer dan in 2018.
Problemen met het betalen van de zorgpremie in tijden van Corona? Team Zorgverzekeringslijn geeft tips.
Dit in verband met de maatregelen rondom het coronavirus. Wij doen er echter alles aan om onze dienstverlening voort te zetten.