We behandelden 1409 klachten over zorgverzekeraars in de eerste helft van 2019. In het grootste deel van de klachten is er bemiddeld.
Waar gingen de meeste klachten over?
De Ombudsman Zorgverzekeringen heeft het meest bemiddeld in klachten over medisch specialistische zorg. Gevolgd door klachten over hulpmiddelen en de zorgpremie.
Bij de Geschillencommissie Zorgverzekeringen ging het grootste aantal geschillen over medisch specialistische zorg. Gevolgd door geschillen over de zorgpremie en het persoonsgebonden budget onder de Zorgverzekeringswet (Zvw-pgb).
Dien uw klacht bij ons in
Bent u het niet eens met uw zorgverzekeraar? En komt u er samen niet uit? Dien uw klacht bij ons in. Wij kijken of we u kunnen helpen.
Aan de hand van voorbeelden uit de praktijk vertellen we hoe het juridisch zit en welke rechten en plichten een consument en zorgverzekeraar over en weer hebben.
Met behulp van tips en voorbeeldbrieven helpen we verzekerden op weg bij het indienen van een klacht bij de zorgverzekeraar
Zegde u voor 31 december 2020 uw oude zorgverzekering op? Sluit dat uiterlijk 31 januari 2021 een nieuwe zorgverzekering af.
Uiterlijk 12 november zijn alle zorgverzekeringen voor 2021 bekend. Bekijk uw nieuwe zorgpolis goed.
Een informatieve flyer over het oplossen van een probleem met de zorgverzekeraar
De belangrijkste reden die minister Tamara van Ark hiervoor noemt is dat de collectieve kortingen vaak een ‘sigaar uit eigen doos’ zijn van verzekerden
worden deze kosten door de zorgverzekeraar vergoed?
In 2019 kwamen er in totaal 2.804 klachten binnen. Dit is 28% meer dan in 2018.
Problemen met het betalen van de zorgpremie in tijden van Corona? Team Zorgverzekeringslijn geeft tips.
Dit in verband met de maatregelen rondom het coronavirus. Wij doen er echter alles aan om onze dienstverlening voort te zetten.