Actueel
26 september 2022
De Geschillencommissie Zorgverzekeringen verduidelijkt het preferentiebeleid
Soms krijgen verzekerden van hun apotheek een ander geneesmiddel dan zij gewend zijn. Dat geneesmiddel heeft dan dezelfde werkzame stof, maar is van een an...
Lees meer15 september 2022
Afscheid Ombudsman Zorgverzekeringen, Reina van Marwijk Kooy
“De samenleving staat op het spel; we moeten anders kijken naar wat er nodig is bij de uitvoering van regels” – Nationale ombudsman, Reinier van Zutp...
Lees meer30 augustus 2022
Nieuwe Ombudsman Zorgverzekeringen
Per 1 September is mr. Frederique van Zomeren benoemd als nieuwe Ombudsman Zorgverzekeringen bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKG...
Lees meer![Nieuwe Ombudsman Zorgverzekeringen](https://www.skgz.nl/wp-content/uploads/2022/08/Frederique-van-Zomeren-Ombudsman-Zorgverzekeringen-SKGZ.jpg)
20 december 2021
Nieuwe SKGZ website
Een nieuw jaar, een nieuw logo én een nieuwe SKGZ-website! Op onze site staan nu ook alle uitspraken van de Geschillencommissie die eerst op de website...
Lees meer![Nieuwe SKGZ website](https://www.skgz.nl/wp-content/uploads/2021/11/Premie.jpeg)
14 december 2021
Factsheet Zorgpakket 2022
Wat verandert er in 2022 aan de basisverzekering? En hoe hoog wordt het verplichte eigen risico? Wij zochten het voor je uit. In dit kennisitem lees je de ...
Lees meer![Factsheet Zorgpakket 2022](https://www.skgz.nl/wp-content/uploads/2021/11/Geneesmiddelen.jpeg)
24 november 2021
Nieuw reglement voor het behandelen van klachten door de SKGZ
De SKGZ behandelt klachten van consumenten over zorgverzekeraars. De SKGZ is daartoe door de overheid aangewezen. Vanaf 1 januari 2022 heeft de SKGZ een ni...
Lees meer![Nieuw reglement voor het behandelen van klachten door de SKGZ](https://www.skgz.nl/wp-content/uploads/2021/12/Medisch-gespecialiseerde-zorg.jpg)
22 april 2021
ADR-Nederland verbinden met civiele rechtspleging
Op dit moment is de heer Tjeenk Willink als informateur aan het werk om te komen tot een goed overwogen en daadwerkelijke kabinetsformatie. Voor ons hét m...
Lees meer![ADR-Nederland verbinden met civiele rechtspleging](https://www.skgz.nl/wp-content/uploads/2021/10/Afbeelding-ADR-768x577-2.png)
14 maart 2021
Jaarverslag: aantal klachten in 2020 stabiel
De SKGZ behandelt klachten en geschillen van consumenten over hun zorgverzekeraar. In 2020 kwamen er 2661 klachten binnen. Ondanks de afschaling van de twe...
Lees meer![Jaarverslag: aantal klachten in 2020 stabiel](https://www.skgz.nl/wp-content/uploads/2021/12/Ziekenvervoer2.jpg)
17 februari 2021
Hoe dien ik een klacht in bij mijn zorgverzekeraar?
Voordat de SKGZ een klacht in behandeling kan nemen is het belangrijk dat iemand eerst zelf een klacht indient bij de zorgverzekeraar. Dit geeft de zorgver...
Lees meer![Hoe dien ik een klacht in bij mijn zorgverzekeraar?](https://www.skgz.nl/wp-content/uploads/2021/12/Alternatieve_geneeswijzen.jpg)