Zoeken
We vonden de volgende resultaten op "Klacht indienen"
-
Klacht indienen? Zo werkt dat
Lees hoe je een klacht kunt indienen bij SKGZ en ontdek de stappen die je moet volgen.
-
Klacht indienen
Heb je problemen met je zorgverzekeraar? En komen jullie er samen niet uit? Dan kunnen wij je helpen.
-
Rapportages en publicaties
Overzicht van relevante rapportages en publicaties, zoals praktische documenten en formulieren, onderzoekrapportages, jaarverslagen, jaarrekeningen en reglementen en statuten.
-
Onze huisregels
Lees onze huisregels en ontdek wat we belangrijk vinden bij SKGZ.
-
Ombudsman Zorgverzekeringen
Kom je er niet uit met je zorgverzekeraar? De Ombudsman Zorgverzekeringen biedt gratis bemiddeling bij klachten over vergoedingen, eigen risico of behandelingen.
-
Hoe dien ik een klacht in bij mijn zorgverzekeraar
Lees hoe je een klacht kunt indienen bij je zorgverzekeraar. Ontdek de stappen.
-
Klacht over SKGZ
Heb je een klacht over SKGZ? Lees hoe je deze kunt indienen en welke stappen je kunt nemen.
-
Casus
Een gepeperde rekening
De Ombudsman Zorgverzekeringen bemiddelt bij zorgverzekeringsproblemen. Lees hoe een hoge rekening voor thuiszorg werd aangepakt.
-
Casus
GGZ-zorg in het buitenland
Lees in deze Ombudsprudentie hoe de Ombudsman Zorgverzekeringen bemiddelt bij een zorgverzekeraar die aanvankelijk de kosten voor GGZ-zorg in het buitenland niet vergoedt. Ontdek de situatie en de uiteindelijke oplossing voor de verzekerde
-
Casus
Glazen oog niet meer vergoed?
Ombudsprudentie. Wat doe je als een patiënt afhankelijk is van een hulpmiddel dat in Nederland niet meer verkrijgbaar is? Lees hoe de Ombudsman Zorgverzekeringen bemiddelde voor een eerlijke vergoeding van een glazen oogprothese uit het buitenland.
Uitspraken
Bindend advies GcZ, 18 november 2025, SKGZ202401090
18 november 2025 - SKGZ202401090
Na een klacht hierover van verzoeker is de verzekering coulancehalve op 28 mei 2024 hersteld. Daarna heeft hij een lange periode de tijd gekregen om een Wlz-verklaring aan te vragen bij de SVB. 6.5.
Bekijk uitspraakBindend advies GcZ, 17 november 2025, SKGZ202500234
17 november 2025 - SKGZ202500234
Omdat hij toch nog iets aan de klachten wilde doen, heeft hij zich gewend tot een medisch specialist in Caïro, Egypte.
Advies Zorginstituut Nederland[]>
Uitgesproken op 13 augustus 2025
Bindend advies GcZ, 11 november 2025, SKGZ202402071
11 november 2025 - SKGZ202402071
Klachten over onze formulieren Vindt u een formulier overbodig of ingewikkeld? U kunt hiervoor een klacht indienen. Kijk voor meer informatie op onze website.
Advies Zorginstituut Nederland[]>
Uitgesproken op 14 juli 2025
Bindend advies GcZ, 11 november 2025, SKGZ202500115
11 november 2025 - SKGZ202500115
Indien van toepassing kunnen wij u adviseren hoe deze zorg doelmatiger ingezet kan worden. 3.
Bekijk uitspraakBindend advies GcZ, 10 november 2025, SKGZ202401470
10 november 2025 - SKGZ202401470
Indien dit verband niet kan worden aangenomen, verzoekt u aan te geven welke andere oorzaken uit de behandelhistorie naar voren komen.
Advies Zorginstituut Nederland[]>
Uitgesproken op 21 augustus 2025
Bindend advies GcZ, 5 november 2025, SKGZ202401972
5 november 2025 - SKGZ202401972
Wat hiervan ook zij, niet gebleken is dat verzoeker zich bij de ziektekostenverzekeraar heeft gemeld met een klacht over de gecontracteerde partij, dan wel dat hij ook andere gecontracteerde partijen heeft benaderd.
Advies Zorginstituut Nederland[]>
Uitgesproken op 5 november 2025