Zoeken
We vonden de volgende resultaten op "Ombudsman"
-
Ombudsman en Geschillencommissie
De Ombudsman en Geschillencommissie van SKGZ bieden onafhankelijke hulp bij klachten en geschillen over zorgverzekeringen.
-
Ombudsman Zorgverzekeringen
Kom je er niet uit met je zorgverzekeraar? De Ombudsman Zorgverzekeringen biedt gratis bemiddeling bij klachten over vergoedingen, eigen risico of behandelingen.
-
Casus
Emergency Room
De Ombudsman Zorgverzekeringen bemiddelde bij zorgverzekeringsproblemen in het buitenland. Ontdek de casus van Joan en Gerard en hoe nazorgkosten werden behandeld.
-
Casus
Ingevroren
Ontdek hoe de Ombudsman Zorgverzekeringen bemiddelt bij een zorgverzekeraar die aanvankelijk de kosten voor het invriezen van eicellen niet vergoedt. Lees over de situatie en de uiteindelijke oplossing voor de verzekerde
-
Casus
Een gepeperde rekening
De Ombudsman Zorgverzekeringen bemiddelt bij zorgverzekeringsproblemen. Lees hoe een hoge rekening voor thuiszorg werd aangepakt.
-
Casus
Hoorbaar beter
Lees hoe de Ombudsman Zorgverzekeringen bemiddelt bij een zorgverzekeraar die aanvankelijk de kosten voor hoortoestellen niet vergoedt. Ontdek de situatie en de uiteindelijke oplossing voor de verzekerde
-
Casus
Een onbegrijpelijke vordering
De Ombudsman Zorgverzekeringen bemiddelde bij een zorgverzekeraar die ten onrechte het eigen risico in rekening brengt voor ongebruikt incontinentiemateriaal. Ontdek de situatie en de uiteindelijke oplossing voor de verzekerde
-
Casus
Dure ziekenhuisopname in Egypte
De Ombudsman Zorgverzekeringen bemiddelde bij een zorgverzekeraar die aanvankelijk de kosten voor een spoedeisende ziekenhuisopname in Egypte niet vergoedt. Ontdek de situatie en de uiteindelijke oplossing voor de verzekerde.
-
Casus
Borstimplantaten verwijderen kostbare kwestie?
De Ombudsman Zorgverzekeringen bemiddelde bij een zorgverzekeraar die aanvankelijk de kosten voor het verwijderen van borstimplantaten niet vergoedt. Ontdek de situatie en de uiteindelijke oplossing voor de verzekerde
-
Casus
Zeg het met bloemen
De Ombudsman Zorgverzekeringen bemiddelde bij een zorgverzekeraar die per vergissing twee maanden premie terugstortte en later incassokosten dreigde te rekenen. Ontdek de situatie en de uiteindelijke oplossing voor de verzekerde.
-
Casus
Verzekering opzeggen? Mag niet…
De Ombudsman Zorgverzekeringen bemiddelde bij een zorgverzekeraar die een verzekerde met betalingsachterstanden niet wil laten overstappen. Ontdek de situatie en de uiteindelijke oplossing voor de verzekerde
-
Casus
Een nieuwe stoel? Liever niet…
De Ombudsman Zorgverzekeringen bemiddelde bij een zorgverzekeraar die een aangepaste stoel voor een ernstig gehandicapt kind niet wil overnemen. Ontdek de situatie en de uiteindelijke oplossing voor de verzekerde.
Uitspraken
Bindend advies GcZ, 28 augustus 2025, SKGZ202400957
28 augustus 2025 - SKGZ202400957
Tot het dossier behoren de stukken die tijdens de fase bij de Ombudsman Zorgverzekeringen zijn gewisseld. 1.2. Bij e-mailbericht van 20 februari 2025 heeft verzoekster haar verzoek nader gemotiveerd. 1.3.
Advies Zorginstituut Nederland[]>
Uitgesproken op 8 april 2025
Bindend advies GcZ, 28 augustus 2025, SKGZ202401639
28 augustus 2025 - SKGZ202401639
Tot het dossier behoren de stukken die tijdens de fase bij de Ombudsman Zorgverzekeringen zijn gewisseld. 1.2. Teneinde de omvang van het geschil te bepalen, heeft de commissie bij brief van 6 februari 2025 de ziektekostenverzekeraar een aantal vragen gesteld.
Bekijk uitspraakBindend advies GcZ, 27 augustus 2025, SKGZ202402005
27 augustus 2025 - SKGZ202402005
Tot het dossier behoren de stukken die tijdens de fase bij de Ombudsman Zorgverzekeringen zijn gewisseld. 1.2. Bij brief van 26 maart 2025 heeft de ziektekostenverzekeraar zijn standpunt aan de commissie uiteengezet.
Bekijk uitspraakBindend advies GcZ, 25 september 2025, SKGZ202400740
25 september 2025 - SKGZ202400740
Tot het dossier behoren de stukken die tijdens de fase bij de Ombudsman Zorgverzekeringen zijn gewisseld. 1.2. Bij brief van 2 augustus 2024 heeft de ziektekostenverzekeraar zijn standpunt aan de commissie uiteengezet.
Advies Zorginstituut Nederland[]>
Uitgesproken op 17 juni 2025
Bindend advies GcZ, 25 september 2025, SKGZ202401126
25 september 2025 - SKGZ202401126
Tot het dossier behoren de stukken die tijdens de fase bij de Ombudsman Zorgverzekeringen zijn gewisseld. 1.2. Bij brief van 23 januari 2025 heeft de ziektekostenverzekeraar zijn standpunt aan de commissie uiteengezet.
Advies Zorginstituut Nederland[]>
Uitgesproken op 7 augustus 2025
Bindend advies GcZ, 22 september 2025, SKGZ202401099
22 september 2025 - SKGZ202401099
Nadien heeft de Ombudsman Zorgverzekeringen bemiddeld. Dit heeft ertoe geleid dat de ziektekostenverzekeraar op 21 november 2024 een machtiging heeft afgegeven voor het aanbrengen van 4 implantaten in de bovenkaak.
Advies Zorginstituut Nederland[]>
Uitgesproken op 14 juli 2025