Zoeken
We vonden de volgende resultaten op "Ombudsman"
-
Ombudsman en Geschillencommissie
De Ombudsman en Geschillencommissie van SKGZ bieden onafhankelijke hulp bij klachten en geschillen over zorgverzekeringen.
-
Ombudsman Zorgverzekeringen
Kom je er niet uit met je zorgverzekeraar? De Ombudsman Zorgverzekeringen biedt gratis bemiddeling bij klachten over vergoedingen, eigen risico of behandelingen.
-
Casus
Emergency Room
De Ombudsman Zorgverzekeringen bemiddelde bij zorgverzekeringsproblemen in het buitenland. Ontdek de casus van Joan en Gerard en hoe nazorgkosten werden behandeld.
-
Casus
Ingevroren
Ontdek hoe de Ombudsman Zorgverzekeringen bemiddelt bij een zorgverzekeraar die aanvankelijk de kosten voor het invriezen van eicellen niet vergoedt. Lees over de situatie en de uiteindelijke oplossing voor de verzekerde
-
Casus
Een gepeperde rekening
De Ombudsman Zorgverzekeringen bemiddelt bij zorgverzekeringsproblemen. Lees hoe een hoge rekening voor thuiszorg werd aangepakt.
-
Casus
Hoorbaar beter
Lees hoe de Ombudsman Zorgverzekeringen bemiddelt bij een zorgverzekeraar die aanvankelijk de kosten voor hoortoestellen niet vergoedt. Ontdek de situatie en de uiteindelijke oplossing voor de verzekerde
-
Casus
Een onbegrijpelijke vordering
De Ombudsman Zorgverzekeringen bemiddelde bij een zorgverzekeraar die ten onrechte het eigen risico in rekening brengt voor ongebruikt incontinentiemateriaal. Ontdek de situatie en de uiteindelijke oplossing voor de verzekerde
-
Casus
Dure ziekenhuisopname in Egypte
De Ombudsman Zorgverzekeringen bemiddelde bij een zorgverzekeraar die aanvankelijk de kosten voor een spoedeisende ziekenhuisopname in Egypte niet vergoedt. Ontdek de situatie en de uiteindelijke oplossing voor de verzekerde.
-
Casus
Borstimplantaten verwijderen kostbare kwestie?
De Ombudsman Zorgverzekeringen bemiddelde bij een zorgverzekeraar die aanvankelijk de kosten voor het verwijderen van borstimplantaten niet vergoedt. Ontdek de situatie en de uiteindelijke oplossing voor de verzekerde
-
Casus
Zeg het met bloemen
De Ombudsman Zorgverzekeringen bemiddelde bij een zorgverzekeraar die per vergissing twee maanden premie terugstortte en later incassokosten dreigde te rekenen. Ontdek de situatie en de uiteindelijke oplossing voor de verzekerde.
-
Casus
Verzekering opzeggen? Mag niet…
De Ombudsman Zorgverzekeringen bemiddelde bij een zorgverzekeraar die een verzekerde met betalingsachterstanden niet wil laten overstappen. Ontdek de situatie en de uiteindelijke oplossing voor de verzekerde
-
Casus
Een nieuwe stoel? Liever niet…
De Ombudsman Zorgverzekeringen bemiddelde bij een zorgverzekeraar die een aangepaste stoel voor een ernstig gehandicapt kind niet wil overnemen. Ontdek de situatie en de uiteindelijke oplossing voor de verzekerde.
Uitspraken
Bindend advies GcZ, 30 juli 2025, SKGZ202401176
30 juli 2025 - SKGZ202401176
Hij heeft hiertoe in zijn brief aan de Ombudsman Zorgverzekeringen van 5 september 2024 aangevoerd dat verzoekster lijdt aan een chronische infectie rondom de prothese.
Advies Zorginstituut Nederland[]>
Uitgesproken op 4 juni 2025
Bindend advies GcZ, 24 juli 2025, SKGZ202401118
24 juli 2025 - SKGZ202401118
De ziektekostenverzekeraar heeft verklaard, in zijn brief van 18 februari 2025 tijdens de fase bij de Ombudsman Zorgverzekeringen, dat verzoekster niet in aanmerking komt voor vergoeding van de bij haar uitgevoerde behandeling met autologe lipofilling (AFT).
Advies Zorginstituut Nederland[]>
Uitgesproken op 24 juni 2025
Bindend advies GcZ, 23 juli 2025, SKGZ202401722
23 juli 2025 - SKGZ202401722
Tot het dossier behoren de stukken die tijdens de fase bij de Ombudsman Zorgverzekeringen zijn gewisseld. 1.2. Bij brief van 1 mei 2025 heeft de ziektekostenverzekeraar zijn standpunt aan de commissie uiteengezet. Een kopie van deze brief is op 6 mei 2025 aan verzoeker gestuurd. 1.3.
Advies Zorginstituut Nederland[]>
Uitgesproken op 26 mei 2025
Bindend advies GcZ, 10 juli 2025, SKGZ202402131
10 juli 2025 - SKGZ202402131
De zaak is in behandeling genomen door de Ombudsman Zorgverzekeringen, die bij brief van 23 januari 2025 aan de ziektekostenverzekeraar enkele vragen heeft gesteld.
Advies Zorginstituut Nederland[]>
Uitgesproken op 28 april 2025
Bindend advies GcZ, 11 juli 2025, SKGZ202401210
11 juli 2025 - SKGZ202401210
Tot het dossier behoren de stukken die tijdens de fase bij de Ombudsman Zorgverzekeringen zijn gewisseld. 1.2. Bij brief van 20 januari 2025 heeft de zorgverzekeraar zijn standpunt aan de commissie uiteengezet. Een kopie van deze brief is op 23 januari 2025 aan verzoekster gestuurd. 1.3.
Advies Zorginstituut Nederland[]>
Uitgesproken op 28 mei 2025
Bindend advies GcZ, 9 juli 2025, SKGZ202401778
9 juli 2025 - SKGZ202401778
In een telefonisch contact met de Ombudsman Zorgverzekeringen op 20 januari 2025 heeft verzoekster verklaard een uitspraak van de Geschillencommissie Zorgverzekeringen (hierna: de commissie) te willen, hetgeen haar bij brief van dezelfde datum is bevestigd.
Advies Zorginstituut Nederland[]>
Uitgesproken op 8 april 2025